ترکیش ایرلاینز Turkish Airlines
امروزه کمتر مسافرانی وجود دارند که با ایرلاین های مطرح دنیا آشنایی نداشته باشند و میشه به قطع یقین گفت ایرلاین های مطرح جایگاه مهمی در زندگی امروزی ما دارند. از سفرهای داخلی تا سفرهای خارجی، سفر با خانواده و یا سفرهای کاری همگی نیازمند یک انتخاب بهینه چه از نظر هزینه و چه از نظر امکانات هستند.
امروز قصد داریم یک ایرلاین قوی در صنعت هواپیمایی را معرفی کنیم که همانطور که از نامش پیداست متعلق به کشور ترکیه و دارای قدمت و افتخارات زیادی می باشد.
ترکیش ایرلاینز، شرکت هواپیمایی ملی کشور ترکیه که به دلیل کیفیت بالا خدمات، پذیرایی مطلوب، امنیت پرواز زبانزد عام و خاص بوده و توانسته جایگاه ویژه ای بین مسافران در سراسر دنیا بدست آورد. پس اگر قبلا با این ایرلاینز سفر کردید و یا قصد تهیه بلیط برای سفرآینده خود را دارید شما را به خواندن ادامه این مطلب تشویق می کنیم.
ترکیش ایرلانز که در سال 1933 به دستور مصطفی کمال آتاتورک تاسیس و روزانه به 300 مقصد در سراسردنیا و در قاره های آسیا، افریقا، ایالت متحده و کشوره عزیزمان ایران پرواز مستقیم دارد. این ایرلاینز که در سال 2015 بعنوان بهترین شرکت هواپیمایی و چهارمین ایرلاینز دنیا انتخاب شد، امروزه توانسته با فاصله چشمگیری از رقبای داخلی خود در کشور ترکیه مثل: اطلس گلوبال، پگاسوس، سان اکسپرس، فری برد، انورایر، کرندون ایر، بوراجت، نامی برای خود دست و پا کند و همچنان بین بهترین ها باشد. دفتر اصلی این شرکت در استانبول بوده و اکنون با 323 فروند هواپیمای جت مسافربری در حال ارائه خدمات می باشد.
دانستنی های این ایرلاین
- این شرکت کاره خود را با 5 فروند هواپیما و 30 کارمند آغاز کرد که تا آستانه چهل سالگی این شرکت 4437 پرسنل فعال که در نقاط مختلف در حال کار بودند و هرروزه نیز افزایش می یافت.
- در سال 1958 این شرکت 5 هواپیمای موتور جت بانام 794viscount به هواپیماهای خود افزود که این امر باعث تحولی بزرگ در این شرکت شد.
- در سال 1959 نقاش معروف ترک با نام مسعود مانی اغلو این لوگو که نمایانگر غاز وحشی (Yaban kaz) است را برای شرکت ترکیش ایرلاینز طراحی کرد.
- در سال 1972، دویست میلیون سرمایه این شرکت با سود 100% برگشت داده شد که این امر باعث شد تا یکسال بعد این شرکت هواپیماهای McDonnell Douglas Dc10 را از اروپا خریداری کنند و روند پیشرفت را طی کنند.
- در سال 1983 این شرکت با 5/2 میلیون مسافر 50سالگی خود را جشن گرفت.
- در سال 1988 وبسایت این شرکت راه اندازی شد و در سال 2001 رسما فعالیت خود در دنیای اینترنت را آغاز کرد. این شرکت با ایجاد online check-in برای مسافران امکان خرید و رزرو را فراهم کرد .
- در سال 2017 وبسایت این شرکت Turkishairlins.com با ایجاد سیستم kullanıcı dostu با معنی دوست کاربر امکان خرید در راحتترین روش ممکن در کمترین زمان را فراهم کرد.
خدمات ترکیش ایرلاینز
شرکت هواپیمایی ترکیش که جز 4 شرکت برتر هواپیمایی می باشد قطعا در زمینه خدمات به مشتریان دارای امتیازاتی ویژه می باشد. کیفیت در سرویس دهی، زمانبندی های متنوع پروازها، منوی غذایی که از غذاهای ترکی و غذاهای بین المللی تشکیل شده و این امکان را به مسافر می دهد که براساس سلیقه خود غذای موردنظر را انتخاب کند. پیش غذاها و دسرهای متفاوت نیز منوی غذا را تکمیل کرده که از این رو جایی برای نظرات منفی نگذاشته است. نوشیدنی های گرم اعم از کاپوچینو، شکلات داغ، قهوه مخصوص ترک، و هر آنچه که مسافران سفارش دهند در هر زمان امکانپذیر بوده که در کوتاه ترین زمان سرویس دهی میشود.
مقصدهای ترکیش ایرلاینز
این شرکت که همواره در ردیف اول شرکت های هواپیمایی وجود دارد با پروازهای چشمگیر به اکثر نقاط دنیا پرواز داشته که میتوان باختصار به شرح زیر بیان کرد:
امریکا، کانادا، ایتالیا، استرالیا، اسرائیل، سوئد، سوئیس، اسپانیا، تانزانیا، اوکراین، عربستان سعودی، کامرون، روسیه، بلغارستان، مقدونیه، بلغارستان، قزاقستان، تاجیکستان، لیتوانی، ترکمنستان، لیبی، ژاپن، ایران، تایوان، مصر، ایرلند، عراق، تایلند، یونانستان، لیبی، برزیل،فنلاند، بوسنی وهرزگوین، یمن،هلند، کامبوج، چک چکوسلواکی، کزوو، نیجریه، فرانسه، نروژ، اوکراین، آذربایجان، آلمان، عمان، کنیا، مکزیک، موزامبیک، فیلیپین، اکوادور، زامبیا، بلژیک، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، پاکستان، هندوستان، مالزی، سریلانکا، کویت و….
تک سانحه هوایی ترکیش ایرلاینز
در سال 2009 تنها یک حادثه هوایی برای این شرکت ثبت شده، در 25 فوریه یکی از هواپیماهای ترکیش ایرلاینز در 500 متری از فرودگاه اسکپول آمستردام سقوط کرد،در این هواپیما 127 سرنشین و 7 خدمه بود که در این سانحه 9 تن کشته و 84 تن زخمی شدند.
و در آخر باید برای این شرکت هواپیمایی گفت که هرآنچه که برای یک سفر ایده آل شما مد نظر دارید در این هواپیمایی می توانید تجربه کنید، این شرکت که خدماتش در دو بخش درجه یک و درجه دو ارائه میشود و مدام با گذشت زمان روبه بروز شدن می باشد. در طول پرواز هر صندلی دارای مانیتور می باشد که برای هر رده سنی با موضوعات مختلف برنامه دارد و اگر بخواهیم کمی فنی به جایگاه یک مسافر در طول پرواز نگاه کنیم میتوان گفت که فاصله صندلی ها ۱۱۶ سانتی متر،طول صندلی های ۴۹ سانتی متر، صندلی ها در عرض ۸.۸ می توانند خم شوند، برای لب تاپ ها و گوشی های موبایل امکان شارژ موجود است و برای هر صندلی دستگاه ماساژور پا وجود دارد.