اداره نفوس در ترکیه

اداره نفوس در ترکیه
احمدرضا صالحی
30 خرداد 1400
0 نظر

اگر در کشور ترکیه زندگی می کنید قطعا با این ادارت در سراسر ترکیه آشنا هستید و تا حدودی با فعالیت های این اداره با خبرید. ولی امروز برای ساکنین و سایر افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند قصد داریم اطلاعات کافی و تکمیلی در خصوص اداره نفوس بیان کنیم که بسیار کاربردی بوده و قطعا به آنها احتیاج پیدا خواهید کرد.

ترکیه به عنوان یک کشور مهاجر پذیر که در آن مردمانی از بسیاری کشورها با فرهنگ ها و زبان های مختلف زندگی می کنند و مسئولان کشور ترکیه همه مراتب اداری را بگونه ای برنامه ریزی کرده اند تا این مهاجران در کمترین زمان ممکن فرآیند مهاجرتی خود را به اتمام برسانند.

کشور ترکیه

ترکیه به عنوان یک کشور قوی در جایگاهی بین آسیا و اروپا مورد توجه بسیاری از مهاجران قرار گرفته است، این مهاجران با تفکرات مختلف به این کشور سفر می کنند که در بین آنها سرمایه گذاران، جوانانی که به دنبال تحصیل در ترکیه هستند و اشخاصی که برای اقامت کوتاه اقدام می کنند به چشم می خورند. در همه این افراد سلسه مراتب اداری پیش از اقدام به درخواست اقامت و پس از آن یکسری امور اداری مشترک وجود دارد که خدمات اداره نفوس یکی از آنهاست.

اداره نفوس ترکیه

معرفی اداره نفوس

اداره نفوس که زیر نظر فرمانداری ترکیه در حال خدمات رسانی به خارجیان می باشد و در امورات مختلفی در حال پذیرش و خدمات دهی می باشد. اصولا در هر منطقه از شهر یک اداره وجود دارد و هر فرد خارجی حداقل سالی یک بار ملزم به مراجعه به این اداره می باشد. جهت ثبت محل سکونت، امور شهروندی ترکیه و اخذ اقامت نیز باید به این اداره مراجعه کرد.

خدمات اداره نفوس

اداره نفوس ترکیه خدمات مختلفی به شرح زیر ارائه می دهد:

1. تمدید اقامت مهاجران

چنانچه در کشور ترکیه به هر روشی از روش های اقامتی قانونی حضور دارید یکی از مدارک لازم برای تمدید باید داشته باشید برگه نفوس می باشد. این برگه در واقع بیانگر محل سکونت شما می باشد که در چه آدرسی سکونت دارید. حتما به یاد داشته باشید در زمانی که برای این منظور به اداره نفوس مراجعه می کنید یکی از قبوض آب، برق یا گاز که به اسم خودتان هست را به همراه داشته باشید.

2. ثبت ازدواج خارجیان

اتنباع خارجی باید تاهل خود را در اداره نفوس به ثبت برسانند، با اینکار ازدواج آنها در سیستم بین المللی ازدواج به ثبت رسیده و همینطور اگر شخصی در حال تکمیل مدارک در جهت اخذ اقامت ترکیه از طریق ازدواج نیز می باشد باید به این اداره مراجعه کند.

ازدواج در ترکیه

3. دریافت گواهینامه رانندگی

یک فرد خارجی با در دست داشتن گواهینامه صادر شده از کشور خود فقط به مدت 6 ماه می تواند در کشور ترکیه رانندگی کند و پس از آن باید گواهینامه وی به گواهینامه ترک تبدیل شود که این امر نیز یکی دیگر از وظایف اداره نفوس می باشد. برای تبدیل کردن گواهینامه خود به گواهینامه ترک لازم به امتحان رانندگی نیست و تنها با مراجعه به سایت اداره نفوس و اخذ راندوو پس از تعیین زمان با مدارک قید شده در سایت بصورت حضوری مراجعه کرده و روند اداری را به اتمام برسانید.

مدارک لازم جهت دریافت گواهینامه ترکی

  • ترجمه نوتر شده پاسپورت
  • تاییده نوتر شده اقامت
  • آخرین مدرک تحصیلی نوتر شده
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • شش قطعه عکس پرسنلی
  • گواهی سلامت

4. شماره کیملیک ترکیه

توصیه می شود حتما در اولین فرصت اقدامات لازم برای تبدیل گواهینامه خود را انجام دهید، چون ممکن است نیازمند اجاره خودرو و یا خرید خوردو در ترکیه شوید و بهتر است قبل از این تصمیم شما مشکلی از لحاظ گواهینامه نداشته باشید.

5. افتتاح حساب بانکی

جهت افتتاح حساب در هر یک از بانک های کشور ترکیه (ایش بانک، زراعت بانک، واکیف بانک و...) به غیر از مدارکی همچون کیملیک، پاسپورت، اجاره خانه و یا سند مالکیت، برگه اداره نفوس مبنی بر تاییده آدرس سکونت شما نیز الزامی می باشد.

0 نظر ثبت شده

ثبت نظر برای این مقاله

نام خود را وارد کنید
یک ایمیل معتبر وارد کنید
متن نظر خود را تایپ کنید